این رویداد خاتمه یافته است و اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد
 
آدرس وب سایت دومین همایش
به اطلاع کلیه علاقمندان محترم میرساند که سایت دومین همایش ملی توسعه پایدار در راهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست به ادرس www.sdrc2.ir راه اندازی گردید. پژوهشگران و علاقه مندان محترم میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مذکور مراجعه فرمایند.
1395/02/08 ادامه مطلب


برگزاری دومین همایش ملی توسعه پایدار در راهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست در آبان ماه 1395
با توجه به استقبال پژوهشگران و علاقه مندان از برگزاری اولین همایش در 28 آبان ماه سال جاری در جلسه مشترکی که با اعضائ کمیته علمی واجرایی تشکیل گردید مقرر گردید که دومین همایش با همین راستا در آبان ماه سال 1395 برگزار گردد. ضمنا مراحل ثبت نام متعاقبا اعلام میگردد.
1394/10/06 ادامه مطلب


 گزارش مختصری از همایش
گزارش اولین همایش ملی توسعه پایدار در راهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست امروزه رسیدن به شاخص های توسعه پایدار مستلزم توسعه مطلوب زیرساخت های کشور از جمله شبکه حمل و نقل و راهسازی می باشد. در این راستا ارزیابی های زیست محیطی پروژه های عمرانی نقش ویژه ای در ایجاد زیرساخت های جاده ای کشور ایفا می کند. راه ها یکی از فاکتور های مهم ارتباطی در جوامع می باشد. همزمان با طراحی راه ها ساخت و بهره برداری آنها از نقطه نظر توسعه پایدار امری پیچیده و اساسی است. از اهداف اصلی این همایش بررسی دقیق تر اندرکنش پروژه های راهسازی با محیط زیست، اقتصاد مهندسی و توجیه فنی پروژه ها می باشد. راه ها یکی از فاکتور های مهم ارتباطی در جوامع می باشد. همزمان با طراحی راه ها ساخت و یهره برداری آنها از نقطه نظر توسعه پایدار امری پیچیده و اساسی است. امروزه رسیدن به توسعه پایدار مستلزم رعایت استانداردهای زیست محیطی در پروژه های عمرانی از جمله راه و راهسازی است. در این راستا ارزيابي اثرات زيست محيطي پروژه های راهسازی بايد با اتخاذ يك رويكرد اكوسيستمي متناسب با منطقه مورد مطالعه و در نظر گرفتن شرايط بيوفيزيكي، طبيعي، فرهنگي و اجتماعي صورت گیرد. ساخت خطوط حمل و نقل، منجر به تخریب مستقیم و از بین رفتن اکوسیستم موجود و تغییر پیکربندی سطح زمین می‌شود. آثار جاده‌ها را می‌توان در قالب هر دو گروه اجزای جاندار و غیرجاندار اکوسیستم‌های خشکی و آبی، اندازه‌گیری کرد. طبیعت شبکه‌ای جاده‌ها باعث می‌شود که محدوده وسیعی از اراضی را تحت تأثیر قرار دهند و تنها زیستگاه‌های کوچک پراکنده در میان شبکه از این آثار منفی در امان خواهند ماند. توجه روزافزون به آثار اکولوژیکی ناخواسته جاده‌ها منجر به ظهور علم جدید "راه سبز" و "اکولوژی جاده‌ای" شده است. در مجموع در مدیریت زیست محیطی راهسازی می بایست به نکات زیر توجه داشت: الف: اصل احتیاط در پروژه های عمرانی از جمله راهسازی ب: اصل پرداخت خسارت زیست محیطی ج: اصل ازادی اطلاعات زیست محیطی د: اصل تعادل و برابری و ه: اصل نظارت که باید به عنوان یک پیوست زیست محیطی در طول چرخه حیات پروژه همواره مورد توجه و بررسی قرار گیرد. جهت رسیدن به اهداف ذکر شده و رسیدن به آرمان های توسعه پایدار و پیشبرد مقاصد پژوهشی در گستره تحقیقات علمی مرتبط با مقوله راهسازی و محیط زیست، گروه مهندسان مشاور پارس چگالش با همکاری دانشگاه صنعتی شیراز و ارگان های مرتبط نخستین همایش ملی " توسعه پایدار در راهسازی با رویکرد حفظ محیط زیست "را در تاریخ 28 آبان ماه 1394 در شیراز برگزار کرد. در این همایش حدود 200 مقاله در غالب 6 محور اصلی و چندین زیرمحور همایش دریافت شد که از بین آنها حدود 20 مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله به صورت پوستر پذیرفته و ارائه گردید. تمامی مقالات در این مجموعه گرد هم آمده است. امید است که برای محققین حیطه راهسازی، توسعه پایدار و علوم و فنون وابسته، مفید واقع شود. از سخنرانان کلیدی این همایش میتوان به موارد زیر اشاره کرد. گزارش مختصری از روز همایش 28 ابان ماه 1394 شیراز هتل هما در ابتدا پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود مقدس ملی جمهوری اسلامی ایران و پخش مراسم افتتاحیه اقای مهندس هوشنگ عشایری رییس کل راه و شهرسازی فارس درباره اهمیت توسعه پایدار در راهسازی و حفظ محیط زیست مطالبی را ارائه کردند. در ادامه دکتر مصطفی بهمنی نماینده شرکت مهندسان مشاور پارس چگالش مطالب تخصصی حوزه راه و محیط زیست در چند محور به طور خلاصه توضیح دادند. اقای مهندس مسعود منصور از اداره منابع طبیعی نیز مطالب مفیدی در مورد آبخیزداری و اهمیت آن در پروژه های راهسازی ارائه کردند که مورد توجه حضار قرار گرفت. همجنین سرکار خانم دکتر مهناز مظاهری نماینده سازمان حفاظت محیط زیست بر اهمیت والای حفظ و صیانت از محیط زیست در دنیای کنونی مطالب مفیدی را ارائه کردند و در ادامه دکتر طالب بیدختی از دانشگاه شیراز، مهندس علیرضا توتونچی از دفتر نظام فنی و اجرایی کشور و دکتر رهنما از دانشگاه صنعتی شیراز در برنامه صبح همایش مطالب خود را ارائه دادند. از ساعت 12 الی17 مقالات پذیرفته شده به صورت سخنرانی در دو سالن 1 و 2 و همچنین مقالات پوستری ارائه و مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. در پایان در مراسم اختتامیه از مهندس نوذر قهرمانی که عمر خود را در رسته راه و راهسازی سپری کرده اند قدردانی شد امیدواریم به همت همه عزیزان، مهندسان، پژوهشگران و همه دست اندرکاران رسته راه و ترابری همایش های پربارتری در آینده در پیش داشته باشیم. دکتر رضا میرزایی محمودآبادی دبیر اجرایی همایش
1394/09/14 ادامه مطلب


برنامه زمان بندی روز همایش
به اطلاع کلیه علاقه مندان عزیز میرساند که برنامه زمانبندی روز همایش( 1394/8/28) را میتوان در همین سایت در قسمت اطلاع رسانی در بخش فایلها دریافت نمود..
1394/08/26 ادامه مطلب


قابل توجه پژوهشگران محترم که مقالاتشان به صورت پوستر پذیرفته شده است
به اطلاع پژوهشگران محترم میرساند که کمیته اجرایی همایش به منظور یکسان سازی تصمیم بر ان گرفت که چاپ مقالات پوستری را بر عهده گیرد. لذا از پژوهشگران محترم تقاضا دارد که مقاله خود را طبق فرمت فایل موجود در سایت (در قسمت اطلاع رسانی و بخش فایل ها)تهیه و تنظیم نموده و تا تاریخ یکشنبه1394/8/24 به ایمیل همایش info@sdrc1.ir ارسال نمایند. پژوهشگرانی که فایل پوستر خود را تا تاریخ مذکور ارسال ننمایند چاپ پوستر به عهدی خودشان میباشد.
1394/08/21 ادامه مطلب


تمدید مهلت ثبت نام شرکت در همایش
به اطلاع کلیه علاقه مندان شرکت در همایش میرساند که مهلت ثبت نام در همایش تا تاریخ 1394/8/21 تمدید گردید.
1394/08/17 ادامه مطلب



شنبه 10 مهر ماه 1395

تا همایش ...

0-1
 
برگزار کنندگان همایش
حامیان معنوی همایش
حامیان رسانه‏ای همایش